måndag 10 november 2008

Lite Updates! Slutövning och sånt

Ja det var ett tag sen jag skrev nu.. Och mycket har hänt den senaste veckan! Därför kommer nog detta inlägg bli lite långt...

Först och främst har jag opererat en gris(!). En jävligt spännande erfarenhet. Det började med att vi tog ut en gris(nedsövd) och sköt den i benet med en AK5a. Efter det fick jag springa fram till den och stoppa den jävligt stora blödning som blev av det. Man kanske tror att det bara går igenom benet, men fifan vilket sår det blir! Säkert 2 decimeter i höjd och en dec i ljup. Det behövdes 3 stora förband för att få det att inte blöda igenom..
Sen efter det tog vi med grisen på bår in i en operationssal. Grisen var så pass nerdrogad så den andades inte själv, så vi var tvungna att andas åt den hela tiden(ca 4 timmar). Jaja.. Efter mycket om och men, med tvättning av sår och bortklippning av död muskelvävnad så fick vi det iaf att bli bra. Orkar inte skriva hela historien och ingen skulle orka läsa skiten heller så..
Detta här var en del av min slutövning som jägare iaf. Sen har vi dragit en bår med en 85 kg snubbe på, 8km... fyfan va jobbigt det var.. Inte nog med det så hade vi en tung jävla rygga på oss också.
Hur som haver..
Nu är iaf slutövningen klar och det ända vi har kvar här uppe är att städa en jävla massa och lämna in massa prylar. Det är sjukt segt.. Kommer hem på lördag morgon..

Över till något annat! Baggen ringde min morsa som sen ringde mig och sa att det jobb som Baggen ska åka ner och jobba med (någon slags resevärd/guide/något annat) i Franska Alperna har platser ledigt!
Jag snackade med Baggen om det för ett tag sen på fyllan och trode väl halvt som halvt att det inte skulle bli nåt.. Men nu har han alltså snackat med sin blivande chef som verkade vara intresserad..
Så nu är det bara att skicka ner ett CV med hur jävla bra jag är och cool som har gjort lumpen som Fjäll-jägare, spelat lagidrott, har 15 högskolepoäng akutsjukvård och annat skryt så att jag kanske kan få åka ner!
Och jag som trode att jag skulle slippa snö och kyla ett tag...
Nejdå.. Det skulle vara jävligt roligt och jag hoppas att Roger tänker samma sak! Fatta AfterSki´n i Franska alperna!!
Jaja vi får väl se hur det blir med den saken.. Ska börja fippla ihop ett CV på tågresan hem.. Ända grejen är väl att det är i slutet av den här månaden.. Lite tätt inpå. Men vafan ska jag annars göra?

Bara 1-2-3...-4 dagar kvar i lumpen!! 4 PINNAR TILL MUCK! riktigt skönt! Kommer sakna vissa grejer och vissa människor, men jag tror jag har fått nog av detta ändå nu.. Har ändå varit här uppe i Norrland i nästan 14 månader. Ibland har det varit roligt och lätt att vara här. Andra gånger har det varit jävligt jobbigt både fysiskt och psykiskt.. Men för de småttningar som inte gjort lumpen än så tycker jag ändå att det är en bra grej att göra. Man "växer som människa" som man så vackert säger. Och lär sig bära jävligt tunga ryggsäckar och sova lite.. Det är typ det..
Nu ska jag gå och kolla klart på Papillion. Jävligt mysig film. Peace!
PS. Kommer slänga upp en massa bilder från det året som gått här snart! Eller kanske väntar till nyår... vi får se.. DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ah! så han ringde dig med, great! jag ljuger om jag säger att jag är fett taggad på det dock. men jag ska skicka in cv iaf. fan vilket fint cv man har.. holla at you later dawg.

Anonym sa...

min son min son (: fan va kul william hoppas du får det! vore väl kul ochs e lite mer än lilla sketna sverige (: nu får du ta och styra muckfest, jag och olivia vill att du ska styra! (: