måndag 16 februari 2009

Kapten över mitt eget skepp.

Ja då är man kapten över sitt eget skepp då. Och med det menar jag inte att jag har bestyr över något flickefä. Nej, jag bor själv för första gången på 20 år. Känns skönt, men ändå speciellt. Jag har väl egentligen inte hunnit med att göra sånt som man gör när man är vuxen speciellt mycket än. Lagade min första middag idag.. Spagetti och köttbullar. Och jag har inte glömt stänga av spisen.

Jag släcker efter mig när jag går och funderar på vad jag ska äta imorgon. Hur jag på billigaste vis ska få i mig något att äta. Nudlar kanske? Ska jag köpa in ordentligt med råvaror så jag kan laga mat kanske? Vuxentankarna bara flyger runt i huvudet på mig.

Pappa har köpt en kokbok till mig. Det dröjer väl tyvärr ett tag innan jag kommer hem, så jag kommer inte ha användning för den på ett tag. Dock har jag en suverän app på min iPhone. Arlas iKokbok!

Jag har inte tvättat än heller. Det ska bli en trevlig erfarenhet. Att tvätta sina egna kläder, bara för mig själv. 

Och vad ska jag göra på vardagarna nu när jag inte kan hänga hos Roger eller Robin? Jag får nog helt enkelt skaffa mig en ordentlig hobby. Funderade tidigare idag på att skriva en bok. Eller kanske ett filmmanus. Kan ju vara skojigt. Men jag har ingen aning om vad de skulle handla om.

Ett annat problem jag har är att jag inte har någon att träna med. Egentligen har jag ju ingenstans att träna heller. Det känns riktigt jobbigt. Jag kommer ju krympa som en förskräckt penis hos gynekologen.

Men jag hittar nog nå skönt ställe. Bara det luktar lite unket och har lite dålig luft så är jag nöjd.

I morgon ska jag ge mig ut på arbetssökeri! Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men jag börjar väl på första bästa helt enkelt. Gäller att ta för sig som romarna sade.



Nu ska jag böra skriva min bok... Det var en gång...

MVH

Ville Bror Bergman aka R2D2

4 kommentarer:

Racca sa...

det här kommer ju gå åt helvete

Christoffer sa...

Vad roligt att du har flyttat hit. Hos moster nu eller? Och vad gällande filmmanusest så är väl en början en mitt och ett slut en bra början.

villebergman sa...

tackar så möcke! yes. bor här tills första mars, sen flyttar jag. så sant så sant! men ska man inte börja med slutet när man skriver filmmanus? börja bakifrån typ? eller kanske börja i mitten och sprida sig ut åt sidorna! hehe jag vet itne.

Christoffer sa...

jeg vet inte riktigt. men när woody skriver filmmanus så tänker ju han bara på vilken skådis som är yngst och kan tänka dig visa lite hud. och så skriver han runt den personen