torsdag 4 december 2008

Torsdag!

Idag är det torsdag och jag kom precis på att jag inte skrivit något sen i måndags. Och ändå har jag faktiskt gjort en hel del! Jag har ju bland annat varit på intervju i Göteborg. Det var en ny upplevelse och jag fattar nu vilket litet barn jag igentligen är i vissa situationer! hehe.

Iaf så började jag med att gå upp kl 5 för att åka till Fagge och ta tåget ner mot Gbg. Jag satt brevid en jätte trevlig dam i 50års åldern som för övrigt hade en son som var sjukt lik mig. Ja faktiskt. Hon visade t.om en bild. Det var lite roligt.

Jag kom fram till gbg runt 11, men intervjun var inte förrän 14, så jag var tvungen att strosa runt i stan innan. Det var det tråkigaste jag gjort.. Jag vågade inte gå mer än 500 meter från stället där intervjun var och det resulterade i att jag bara hade Intersport att gå in på.. Efter att jag varit inne där 2 ggr började personalen bli lite misstänksamma. Dom trode väl antagligen att jag skulle sno något. Jag ser ju ut som en badass så det är väl iofs inte så konstigt.. Men endå.

Eftersom jag var så jävla trött så tänkte jag att det skulle vara bra att dricka lite kaffe. Men efter 3 koppar blir man lite stirrig.. Inte pigg, men darrig och kallsvättig. Inte speciellt smart inför en intervju!

Nu över till själva intervjun. Jag trode faktiskt inte att jag skulle vara så pass nervös som jag var. Jag var inte överdrivet nervös, men mer än jag trode iaf.. och det första hon inleder med är "vad är Langley(företaget jag sökte till) för dig?"
Vad svarar man på det?? "ÖÖ, det är ett resebolag som har hotell i franska alperna.. typ.."
Och så fortsatte det. Det tog ett tag innan man blev varm i kläderna. Hur som helst tycker jag det gick ganska bra ändå. Dom skulle höra av sig i slutet av veckan.




Efter denna resa så ska jag såklart dra på mig en sjujävla förkylning. Ont i halsen och huvudet. Men det ska inte stoppa mig från att ta mig till portan på onsdagen, som har börjat bli lite av en tradition. En kort tradition, dock en tradition.


Det här härliga gänget var med denna gång!
Trevlig trevlig


Spelade monopol i veckan också.
Inge mer snack om det...

2 kommentarer:

savvi sa...

hallådär! hoppas iaf att du trots nervositeten lyckades övertyga dem, så du får åka på äventyr..hade fint!:)

Anonym sa...

Angående monopolen så suger du. det var allt